Katholieken op Flores, Indonesië, willen geld ophalen voor Florinese priesters die als missionaris in Afrika werken. Dat meldt het persbureau Ucan in Hongkong. De kerk in Flores heeft zeer oude Portugese wortels, maar is vooral door Nederlandse missionarissen van Steyl (m/v) tot grote bloei gebracht. Er zijn momenteel zo €™n 200 Florinezen als missionaris (van Steyl) werkzaam buiten Indonesië. De eerste vertrokken in 1983 naar naburig Papua Nieuw Guinea. De Florinese kerk wil niet alleen missionarissen uitzenden, maar ook hun missionaire werk financieel en materieel ondersteunen. Aldus de bisschop van Ende bij de honderdste gedenkdag, afgelopen januari, van de dood van Arnold Janssen, de stichter van de missionarissen van Steyl. Voor de fondsenwerving ten bate van het missiewerk is een stichting opgericht. Een levenbeschrijving van Arnold Janssen staat in de encyclopedie onder de missionaire kopstukken.