De katholieke aartsbisschop van Jeruzalem, patriarch Fouad Twal, een Palestijn,  en andere bisschoppen uit de wereldkerk die Israël  voor een vergadering bezochten, hebben afgelopen zondag 11 januari samen met 800 kinderen in Bethlehem meegelopen in een mars voor de vrede. De vredesmars was georganiseerd door het Latijnse Patriarchaat en de Raad van Kerken. €˜Geweld waar het ook vandaan komt, dient te worden veroordeeld'. Zo zei Fouad Twal na de vredestocht in Bethlehem. Naar zijn oordeel zal de Israëlische inval in Gaza het conflict in het Midden Oosten alleen maar verergeren. De vrede komt er geen stap door dichterbij, zo zei  de aartsbisschop. Integendeel, vrede is nu verder weg dan ooit, vond hij. De enige oplossing voor echte vrede in het Midden Oosten is slechts mogelijk als de belangen en de legitieme aspiraties van alle partijen worden erkend.