Door parochianen van de parochies in Kortehoef, Ankeveen en Nederhorst.   hd8-1536px.jpg

Deze hongerdoek is een mooie afspiegeling van hoe slecht veel dingen in de wereld zijn en hoe het zou kunnen zijn. Op deze hongerdoek staan twee werelden. De wereld op de linkerkant van de doek is de wereld met onrecht. Hij is door een brug verbonden met de rechterwereld, die gevuld is met gerechtigheid. De twee werelden zijn aan elkaar gespiegeld. De linker wereld is gehuld in de donkere, nachtelijke kleuren zwart, donkerblauw die ook langzaam overgaan in de warme, heldere kleuren rood, oranje en geel.
- Op de linker aardbol staat een vrouw die door middel van een doek om haar mond het zwijgen is opgelegd. Op de tweede aardbol daarentegen staat ze lachend en pratend. Dit staat voor recht op spreken en vrijheid van meningsuiting.
- Aan de linkerkant staan wapens en werktuigen die in de tweede bol vervangen zijn voor een schoolboek. Dit staat voor recht op onderwijs.
- Het kindsoldaatje op de linkerbol dat op de tweede bol is veranderd in een spelende jongen, staat voor recht op kind zijn en recht op vrede.
- Het jongetje uit Afrika met hongerbuikje onderin de twee wereldbollen staat voor recht op voedsel.
- Verder staan op de linker wereldbol twee geketende de handen die op de tweede vrij zijn.
- Bovendien is het water van de linker wereldbol troebel en vies en in de tweede wereldbol vervangen voor helder schoon drinkwater.
- De brug die symbool staat voor de 'overbrugging' van onrecht, begint met prikkeldraad dat langzaam veranderd in touw.